SLA چیست؟
نوشته شده توسط : حجت عسکری

SLA یا این که چاپ سه بعدی اسکنر 3 بعدی استریولیتوگرافی از لیزر برای رزین مایع به پلاستیک دشوار گردیده در فرآیندی به اسم فوتوپلیمریزاسیون استعمال می نماید. قطعات SLA دارنده بالاترین وضوح و اعتنا ، بدیهی ترین جزئیات و صاف ترین سطح تک تک فناوری های چاپ سه بعدی پلاستیکی میباشند.

 

SLA قابلیت و امکان منطبق رنگ به طور تقریبً با هر رنگ سفارشی را با استعمال از Formlabs Color Kit ، او‌لین راه‌حل ادغام رنگ برای چاپ سه بعدی SLA ، ارائه میدهد. به لطف سطح صاف آنان ، قطعات چاپ گردیده SLA را می شود به راحتی بعد از پردازش ، رنگ کردن و برای استعمال از هیدروگرافیک بهره مند شد.

SLS/MJF
پخت پز لیزری متداول ترین فناوری ساخت و ساز افزودنی برای کاربردهای صنعتی میباشد که مهندسان و تولیدکنندگان در صنعت های متفاوت به جهت بضاعت ساخت قطعات کارکشته و کاربردی به آن متکی بودن دارا هستند.

 

پرینترهای سه بعدی SLS از پودر نایلون سپید ، خاکستری یا این که سیاه تحت عنوان ماده اول استعمال می نمایند. در حالی که قطعات را نمی اقتدار مستقیماً به طور رنگی چاپ کرد ، می اقتدار آن ها را بعداز پردازش نقاشی کردن کرد.

یک استثنا دراین مورد Multi Jet Fusion (MJF) میباشد که شبیه چاپگرهای SLS کار می نماید ، ولی بعضی از چاپگرهای MJF همینطور میتوانند جوهر رنگی را به طور انتخابی روی لایه پودر بمالند و این فرمان قابلیت چاپ قطعات برجسته سه بعدی با رنگ توانا را ممکن می سازد. با این هم اکنون ، ارزش ورودی این فناوری به صورت قابل توجهی فراتر میباشد.





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: